Wciągarka podajnika

System zasilania i elektronicznego sterowania wciągarką podajnika jednonaczyniowego ZGM.

  • Zasilanie silnika napędu wciągarki poprzez przemiennik częstotliwości.
  • sterowanie pracą podajnika sterownikiem PLC.
  • hamulec napędu sterowany pneumatycznie.

Aparatura zasilająca i sterownicza umieszczona w szafie obiektowej ustawionej przy napędzie podajnika. Panel operatorski i przyciski sterownicze umieszczone na pulpicie sterowniczym w kabinie sterowniczej.

 

 

System zasilania i sterowania jazdą wózka podajnika jednonaczyniowego zapewnia:

  • bezpieczną pracę napędu podajnika:
  • tor jazdy wózka wyposażono w mechaniczne wyłączniki krańcowe bezpieczeństwa, umieszczone dopuszczalnym skrajnym położeniu wózka na dole pod mieszalnikiem, na górze nad wysypem i nad zbiornikami.
  • ogrodzenie napędu z bramką ryglowaną, ryglem z wyłącznikiem krańcowym.
  • ogrodzenie dostępu pod mieszalnik z bramką ryglowaną, ryglem z wyłącznikiem krańcowym.(opcja dodatkowa po wcześniejszym uzgodnieniu z wykonawcą)
    • łagodny rozruch i łagodne hamowanie, podejście do rozładunku masy. Nastawa przyspieszenia rozruchu i opóźnienia hamowania na przemienniku częstotliwości:
      • maksymalną nastawianą na przemienniku częstotliwości, szybkość jazdy wózka pomiędzy zakończeniem rozruch a rozpoczęciem hamowania.
      • kontrolę i ograniczenie naciągu liny, maksymalny moment obrotowy napędu podajnika nastawiany na przemienniku częstotliwości, do wartości 200%, momentu znamionowego przemiennika.
    • elektroniczną, przez przemiennik, pracę silnika polegającej na zabezpieczeniu cieplnym, zwarciowym i ziemnozwarciowym.
      • automatyczne spryskiwanie wózka
      • diagnostykę i parametryzację pracy podajnika
    • pozycjonowanie wózka na torze:
      • opóźnienie hamowania w dole
      • opóźnienie hamowania na wysyp
      • opóźnienie hamowania w górze
      • nastawę czasów:
      • opóźnienia startu
      • czas postoju wózka na górze
      • czas spryskiwania wózka
    • sygnalizację stanów awaryjnych:
      • spadek ciśnienia powietrza
      • blokada rozjazdu
      • blokada hamulca
      • zakłócenie pracy przemiennika
      • sygnalizację stanów pracy:
      • „Wózek w dole” czas jazdy w dół
      • „Wózek nad wysypem” czas jazdy w górę
      • „Wózek w górze” czas jazdy w górę
      • „Jazda w górę” czas jazdy w górę
      • „Jazda w dół” czas jazdy w dół
      • „wózek stoi na torze”
      • zliczanie zarobów (ilości wózków z masą dostarczonych do wysypu i do zbiorników)

System jest kompatybilny z istniejącym układem automatyki. W znacznym stopniu sposób zasilania i sterowania poprawia pracę układu transportu masy, zwiększając jego bezpieczeństwo, oraz czasookres napraw eksploatacyjny wciągarki i bieżni.

 

W skład systemu zasilania i sterowania wchodzi:

 

szafa aparaturowa klimatyzowana (grzanie, wentylacja mechaniczna), o stopniu ochrony IP65, wyposażona w aparaturę i osprzęt elektryczny firm Moeller, Siemens i Comander:
przemiennik częstotliwości z czoperem hamującym i opornicą (prod. Comander)
programowalnym sterownikiem (prod. Siemens)
aparaturą rozdzielczą (prod. Moeller)

 

instalacja elektryczna i sterownicza:

  • czujniki indukcyjne położenia wózka na torze:
    • wózek na dole
    • hamowanie wózka dół
    • hamowanie wózka wysyp
    • wózek nad wysypem
    • hamowanie wózka góra
    • wózek na górze
      • czujniki położenia tłoka w siłownikach rozjazdu
        • wybór jazdy góra strona lewa i prawa
        • wybór jazdy wysyp strona lewa i prawa
      • wyłączniki krańcowe bezpieczeństwa jazdy wózka:
        • wózek na dole
        • wózek nad wysypem
        • wózek na górze
        • naciągu liny strona lewa i prawa
      • rygle i wyłączniki krańcowe bezpieczeństwa
        • ogrodzenie napędu z bramką
        • ogrodzenie dostępu pod mieszalnik z bramką